مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر کشور در سفر به ایلام، از نقش مهم شرکت‌های تعاونی عشایری در بازاریابی محصولات عشایری و بهبود وضعیت اقتصادی عشایر سخن گفت.

 

به گزارش ایسنا، صبح امروز بیژن زیلایی مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر کشور در سفر به استان ایلام، بر اهمیت نقش شرکت‌های تعاونی عشایری در بازاریابی محصولات عشایری تأکید کرد.

 

زیلایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رونق تشکل‌های عشایری، اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی عشایری با ارائه خدمات متنوع و ایجاد شبکه‌های بازاریابی قوی، به بهبود وضعیت اقتصادی عشایر و افزایش فروش محصولات آن‌ها کمک شایانی می‌کنند.

 

وی افزود: این شرکت‌ها با ایجاد همکاری و هماهنگی بین اعضا، امکان رقابت در بازارهای بزرگ‌تر را فراهم می‌کنند.

 

در این جلسه، مدیرکل امور عشایر استان ایلام نیز با تأکید بر نقش مهم اتحادیه‌های تعاونی عشایری و تشکل‌های عشایری در بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه عشایری، گفت: «عرضه محصولات ارگانیک عشایر به بازار، یکی از راه‌های مؤثر برای افزایش درآمد عشایر و توسعه اقتصادی مناطق عشایری است. محصولات ارگانیک به دلیل طبیعی بودن و عدم استفاده از مواد شیمیایی، در بازارهای داخلی و بین‌المللی تقاضای بالایی دارند.

 

وی تصریح کرد: برندسازی محصولات عشایری، راهکار دیگری است که می‌تواند به بهبود معیشت عشایر، حفظ فرهنگ و هویت آن‌ها و تقویت اقتصاد محلی کمک کند. تلاش برای آموزش و توسعه زیرساخت‌ها، می‌تواند جایگاه این محصولات ارزشمند را در بازارهای داخلی ارتقا داده و آینده‌ای روشن برای جامعه عشایری رقم زد.

 

شایان ذکر است در سفر مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر کشور، خرم مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک کشور و اعضای هیئت مدیره مرکزی ایشان را همراهی می‌کنند.

اشتراک‌ها:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *